A circle on big and small transgressions, more or less illegal art, and other braving zones | Κύκλος για μεγάλες και μικρές παραβάσεις, περισσότερο ή λιγότερο παράνομη τέχνη, και άλλα braving zones.

Untitled draft by Sylvat Aziz (2018). Pencil on light paper print. Image of the Mammari Buffer Zone. | Άτιτλο προσχέδιο της Sylvat Aziz (2018). Μολύβι σε ελαφριά εκτύπωση σε χαρτί. Εικόνα της Νεκρής Γραμμής, Μάμμαρι.

This circle was initially conceived as a lecture entitled “Theodora’s freedom: Notes on Foucault’s governmentality, Haraway’s ‘staying with the trouble’, and borderline art in the Cyprus State Collection”. Keeping with the original impulse, the circle begins with the telling of a curator’s key moments in a personal path of unlearning and self-decolonisation, and gives space for collective reflection and informal discussion. 

Facilitated by Chrystalleni Loizidou, a recovering cultural studies scholar, curator, and educator.      

Saturday July 3rd, 7:30pm, Pharos beach, Paphos

___________________

Ο κύκλος αυτός σχεδιάστηκε αρχικά ως διάλεξη με τίτλο “Η ελευθερία της Θεοδώρας: Σημειώσεις για την έννοια της κυριαρχίας του Foucault, της “παραμονής με το πρόβλημα” της Haraway, και την οριακή τέχνη στην Κρατική Συλλογή της Κύπρου”. Διατηρώντας την αρχική πρόθεση, ο κύκλος ξεκινά με μικρές αφηγήσεις γύρω από στιγμές αυτο-αποαποικιοποίησης και αναθεώρησης/απο-μάθησης μιας επιμελήτριας τέχνης, ως άνοιγμα για συλλογική σκέψη και άτυπη συζήτηση.

Εμψύχωση από τη Χρυσταλλένη Λοϊζίδου, επιμελήτρια, ερευνήτρια πολιτιστικών σπουδών, και εκπαιδευτικό, σε ανάρρωση.

Σάββατο 3 Ιουλίου, 7:30μ.μ. Φάρος, Πάφος

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s